Co jeść żeby przytyć?

wpis w: Odżywianie | 0

Warto pamiętać o tym, iż nawet w trakcie stosowania diety na przytycie, fast foody, słodycze czy słone przekąski nie są dobrymi budulcami dla wzrostu masy ciała. Są jednak pewne produkty, które można z powodzeniem wprowadzić do menu, chcąc przytyć, a należą do nich:

  • Chude mięso, drób, tłuste ryby morskie.
  • Produkty mlecznie, takie jak kefir, mleko, maślanka, jogurt czy sery.
  • Rośliny strączkowe, które wykazują wysoką zawartość kalorii: fasola, groch, ciecierzyca czy bób. W odpowiednio skomponowanym posiłku dostarczą organizmowi tyle samo siły, co posiłek mięsny, ale łatwiej jest je strawić, dzięki czemu nie odczujesz uczucia ciężkości po posiłku.
  • Stosuj w kuchni więcej tłuszczu do posiłków, jest to bowiem prosty sposób na dostarczenie dodatkowych kalorii oraz składników odżywczych. Warto pamiętać, aby był to tłuszcz dolewany na zimno pod koniec gotowania i musi być jak najwyższej jakości. Zaleca się stosowanie oliwy z oliwek, oleju lnianego, z pestek dyni, czy również wiele innych dostępnych na rynku rodzajów olejów roślinnych.
  • W diecie na przytycie ne może także zabraknąć jajek i potraw na ich bazie.
  • Pozwól sobie na węglowodany takie jak smoothie, soki owocowe i warzywne zamiast wody. Stosuj miód i nie odmawiaj sobie deserów, ale pamiętaj żeby były zdrowe i najlepiej własnoręcznie przygotowane.
  • A co na deser? Świetną przekąską, a zarazem zdrową bombą kaloryczną są owoce suszone, orzechy, nasiona słonecznika, czy nawet pestki dyni. Takie produkty dostarczają wiele składników odżywczych i kalorii, a przy tym doskonale smakują. Ważne jest również to, że nie rozciągają ścian żołądka dzięki niewielkiej objętości.
  • Unikaj kofeiny i nikotyny, ponieważ substancje te pobudzają metabolizm.
  • Dobrą radą, jak szybko przytyć, jest wypicie przed posiłkiem szklanki soku, aby pobudzić apetyt.

Przykładowy jadłospis diety na przytycie

Bardzo ważną zasadą diet na przybranie masy ciała jest bardzo regularne spożywanie posiłków, o w miarę ustalonych porach. Posiłki nie mogą być zbyt obfite, aby zanadto nie rozciągać żołądka, ale muszą być tak skomponowane, by organizm dostał właściwą ilość kalorii, a wraz z nimi składniki odżywcze. Przykładowy jadłospis dla osób będących na diecie może wyglądać następująco:

  • I śniadanie: musli z orzechami, przygotowane na bazie pełnotłustego mleka, kromka ciemnego pieczywa z masłem i serem, do picia herbata
  • II śniadanie: kanapka z ciemnego pieczywa z wędliną, dowolne warzywa oraz jogurt z owocami
  • Obiad: zupa z grzankami, ziemniaki, pierś z kurczaka, do tego kotlet schabowy oraz sałatka z warzyw z olejem rzepakowym, do picia kompot z owoców sezonowych, ewentualnie z mrożonych
  • Podwieczorek: owoce, orzechy, kawałek ciasta przygotowanego w domu
  •  

Wbrew pozorom dieta na przytycie nie jest dietą łatwą. Zwiększenie wagi bywa trudniejsze niż odchudzanie. Gdy chcesz zwiększyć wagę nie chodzi tylko o to, by jeść więcej. Produkty, które spożywasz powinny być nie tylko kaloryczne, ale i mieć wysoką wartość odżywczą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *