Jak szybko zbudować masę mięśniową? Najlepsze sposoby na szybką masę

wpis w: Uroda | 0

Budowa masy mięśniowej to proces, który z całą pewnością wymaga zaangażowania, cierpliwości i przede wszystkim – wiedzy. Wszak, bez niej trudno o efektywny trening, dietę i suplementację. Poniżej pokrótce przedstawiamy te trzy elementy.

Rozpoczynając budowę masy mięśniowej powinniśmy pamiętać, że jest to proces długotrwały. Nie da się szybko zbudować czystej masy mięśniowej. Rozwój włókien mięśniowych przebiega w wolnym tempie. Szybka masa to mit.

Dieta na masę

Dieta na masę, czyli jadłospis o zwiększonym bilansie wartości odżywczych. Powinien być przede wszystkim zdrowy i zbilansowany. Według dietetyków, na każdy kilogram masy należy dostarczyć: 6g materiału energetycznego w postaci węglowodanów złożonych, 2g materiału budulcowego w postaci białka pochodzenia zwierzęcego i 0,5g zdrowych tłuszczy.

Dieta musi składać się z co najmniej pięciu posiłków. Bilans każdego z nich powinien być stworzony indywidualnie, w oparciu o generowane zapotrzebowanie w danej części dnia. Należy również mieć na uwadze, że jeść należy zawsze o tych samych porach, najlepiej w odstępach czasu nie przekraczających trzech godzin.

Dieta na masę, nie bez powodu określana jest kluczowym procesem w budowie czystej masy mięśniowej. Odpowiedni rozkład makroskładników, prawidłowa kaloryka i regularność – to klucz do umięśnionej sylwetki.

Trening na masę

Poprzez pojęcie treningu na masę rozumiemy zestaw ćwiczeń stymulujących włókna mięśniowe do wzrostu. Zdecydowanie najefektywniejszą forma takowego treningu jest trening siłowy. Przy czym należy mieć na uwadze, ze ćwiczenia powinny angażować wiele grup mięśniowych jednocześnie (tzw. ćwiczenia wielostawowe). Z tego też względu, doskonale w tej roli sprawdzą się takie ćwiczenia jak: martwy ciąg, wiosłowanie czy przysiady.

Trening realizować należy 3-4 razy w ciągu tygodnia. Może mieć zarówno formę FBW (Full Body Workout), jak i SPLIT (łączony). Osobom początkującym zdecydowanie rekomendujemy stosowanie planu FBW. Wynika to z faktu, iż mięśnie muszą przyzwyczaić się do wysiłku. Podczas treningu łączonego, obciążenie mięśniowe może być zbyt duże.

Suplementacja na masę

Stosowanie suplementów diet jest opcjonalne, aczkolwiek bardzo ważne jeśli zależy nam na szybkim przyroście. Niektóre środki potrafią poprawić tempo rozbudowy włókien o kilkadziesiąt procent. Wynika to z faktu, iż substancje takie jak l-karnityna, czy kreatyna przyczyniają się do wzrostu procesów anabolicznych względem procesów katabolicznych. Dzięki temu, proces zwiększania masy mięśniowej zachodzi jeszcze szybciej.

Wartym odnotowania jest fakt, że każdy profesjonalny kulturysta odnoszący sukcesy, sięga po środki wspomagające. Gainery, aminokwasy BCAA, kreatyna czy ostatnio popularny kwas fosfatydowy to w pełni bezpieczne suplementy, których stosowanie zgodnie z zaleceniami nie powoduje skutków ubocznych. Warto mieć jednak świadomość, że w początkowej fazie budowy masy mięśniowej, z reguły suplementacja nie jest konieczna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *